Tuesday, March 6, 2012

RaJA & 4 oRg IstEriNyA Part 1

Ini hanya sekadar perkongsian.. aku terbaca kisah ni dalam novel yang aku tgh baca skrg. "Dari Milan ke Maran" karya Norhayati Berahim. Hari ni aku satu hari x tentu arah.. dengan panasnya... x dpt tgk tv.. sebab 1 hari xde elektrik.. dari kul 9 hingga kul 6..
sedang aku bace novel 2.. ada satu kisah menarik kat dalam 2.. so aku igt nk share sikit kat sini.. tp aku ade ubah sikit2 lah ayat2 dia, xde lah aku tiru sebijik-sebijik.. tapi maksud dia hampir sama.. mungkin ada yang dah pernah dengar kisah ni.. tapi law nk bace sekali agy pe salahnya..
ini kisahnya...


Dahulukala ada seorang raja yang mempunyai 4 org isteri. Raja ini sangat cintakan isteri ke-4, sudah pasti law dah syg, macam2 isteri ke-4 dapat. Menjadi kebiasaan isteri keempat adalah yang paling muda dan paling disayangi.
Tapi dalam masa yang sama, dia sangat memuja isteri ke-3. Selalunya isteri ke-3 ini dibawa kemana-mana sahaja. Bahkan dia sgt takut sekiranya yang ke-3 akan meninggalkan dia.
Raja ini juga menyayangi isteri yang ke-2, kerana isterinya yang setia ini merupakan tempat dia mencurahkan segala masalahnya. Isteri ke-2 ini ramah, ambil berat dan sabar terhadapnya.
Isteri pertama raja adalah pasangan yg sgt setia, dia menjaga maruah raja serta kerajaannya dan memelihara kekayaan raja. Tapi biasalah isteri yang pertama selalu diketepikan sehingga pada suatu hari raja jatuh sakit.

ikuti sambungannya part 2

No comments: